موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

 «نشانه‏هاي ظهور» عبارت است از آن دسته از رخدادها که بر اساس پيش‏بيني معصومين‏عليهم السلام، قبل و يا در آستانه ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام پديد مي‏آيد و تحقّق هر يک از آن نشانه‏ها نويدي از نزديک‏تر شدن آن قيام جهاني است؛ به گونه‏اي که با تحقق مجموعه رخدادهاي پيشگويي شده و به دنبال آخرين نشانه ظهور، حضرت مهدي‏عليه السلام قيام خواهد کرد.

از آنجايي که در منابع ديني، قيام حضرت مهدي‏عليه السلام، به عنوان يکي از نشانه‏هاي برپايي قيامت شمرده شده است؛ پاره‏اي از نشانه‏هاي ظهور به عنوان نشانه‏هاي قيامت نيز شمرده مي‏شود. (اشراط الساعة)
امام علي‏عليه السلام در اين باره فرموده است: «پيامبر گرامي اسلام‏صلي الله عليه وآله فرمود: به ناگزير ده چيز قبل از برپايي قيامت خواهد بود: سفياني، دجّال، دود، دابه، خروج قائم‏عليه السلام، طلوع خورشيد از مغرب خود، نزول حضرت عيسي‏عليه السلام، فرو رفتن در مشرق و فرو رفتن در جزيرة العرب و آتشي که از قعر عدن بيرون خواهد آمد تا مردم را به سوي محشر سوق دهد.». [1] .

شمار نشانه‏ها: 
در منابع ديني انبوهي از رخدادهاي طبيعي و غيرطبيعي و دگرگوني‏هاي سياسي - اجتماعي، به عنوان نشانه‏هاي ظهور ياد شده است. روشن است که درجه اعتبار و درستي همه اين نشانه‏ها يکسان نيست. برخي در منابع معتبر آمده و از جهت سند و دلالت استوار است. بعضي نيز در کتاب‏هاي غيرمعتبر و به وسيله افراد غير موثق ياد شده است. برخي از اين نشانه‏ها، تنها نشانه ظهور است و بعضي هم نشانه ظهور و هم نشانه برپايي قيامت مي‏باشد. برخي نشانه‏ها، کلي و محوري است و بعضي بيانگر مسائل ريز و جزئي است که گاه، همه آنها را مي‏توان در عنوان واحدي گرد آورد.
بنابراين به طور قطع نمي‏توان مشخص کرد که نشانه‏هاي ظهور چه مقدار است؟ فرض که چنين کاري ممکن باشد، اهميتي ندارد. مهم اين است که فراواني روايات، به ما اطمينان مي‏دهد که در آستانه ظهور مهدي موعودعليه السلام، حوادثي رخ خواهد داد که برخي چشمگير و فراگير و بعضي نه چندان مهم و قابل توجه است.
البته برخي از روايات با عناوين مختلف، به تعدادي از نشانه‏ها اشاره کرده است.

پی نوشت ها: 
[1] کتاب الغيبة، ص 436، ح 426. 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط کاظم حجازی